مراسم رونمایی از نخستین مستند نقد افکار گروه‌های تکفیری برگزار شد

مراسم رونمایی از نخستین مستند نقد افکار گروه‌های تکفیری برگزار شد

admin بدون دیدگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی فلاح، طراح و تهیه کننده اولین مستند نقد افکار گروه های تکفیری با عنوان “اعماق تاریکی” در مراسم رونمایی از این مستند که به همت میز وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تولید و در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، به روند تولید این مستند پرداخت و اظهار داشت: منبع تولید این مستند کتاب “وارونگی” نوشته حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی علیزاده موسوی است که علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در باره گروه های تکفیری می توانند به این کتاب مراجعه کنند.

وی گفت: در تولید این مستند مطالب کتاب مذکور را به صورت خلاصه در 30 دقیقه آوردیم و قطعاً جای کار دارد و اما زمان، ظرفیت و پتانسیل ما در این حد بود.

تهیه کننده مستند «اعمال تاریکی» با بیان این که تیم تولید کننده این اثر، طلاب سطح چهار بودند، تصریح کرد: کتاب «وارونگی» خلاصه شد و سپس فیلم نامه ای تولید گردید و جلسات متعددی بابت این فیلم نامه برگزار کردیم.

 

وی افزود: بعد از تولید فیلم نامه، کارشناسانی که در این مستند حضور دارند، مباحثی را مطرح کردند که کارشناسان این عرصه هستند.

حجت الاسلام فلاح اظهار داشت: مباحث مربوط به گروه های تکفیری به دو دسته مبانی سنتی و نوین تقسیم می شود؛ مبانی سنتی مشتمل بر توحید، شرک، توسل و شفاعت بوده و مبانی نوین که کمتر به آنها توجه و پرداخته شده، عبارت از جاهلیت، هجرت، جماعت، جهاد و آخرالزمان هستند.

وی با بیان این که هدف اصلی ما در این مستند نقد مبانی نوین است، گفت: بعد از تهیه فیلم نامه، مطالب این فیلم نامه توسط دکتر احمدی شاعر توانمند کشوری در قالب شعر در آورده شد و حاج مهدی سلحشور نیز این اشعار سروده شده را با نوای خود برای تیتراژ پایانی این مستند آماده کردند.

در این مراسم، حسین مختاری نویسنده و کارگردان مستند “اعماق تاریکی” تصریح کرد: در این مستند برای ما این مسئله اهمیت داشت که در کوتاهترین زمان و در کمترین دیالوگ بیشترین مفاهیم را به مخاطب برسانیم.

وی افزود: سعی کردیم دیدگاه فرد داعشی را نیز در این مستند بیان کنیم و بیننده بعد از دیدن فیلم خود را به جای فرد مورد نظر بگذارد و تصمیم بگیرد.

نویسنده و کارگردان مستند اعماق تاریکی اظهار داشت: به طور کلی در مواجهه با افکار گروه تکفیری به دنبال یک جبهه سازی و جریان سازی هستیم که تاکنون نبوده و کارهایی که تا اکنون ساخته شده، در حوزه بیان پشت پرده این گروه ها بوده است.

وی گفت: در این مستند، مطرح کردن مفاهیمی چون جاهلیت بسیار سخت بود اما سعی کردیم این کار را به نحو احسن انجام دهیم

آخرین ارسال ها
تطهیر فرش و موکت
1080p
تطهیر فرش و موکت
admin

864  بازدید ۱۴۰۱-۱۱-۲۴

روشنی راه…
1080p
روشنی راه…
admin

848  بازدید ۱۴۰۱-۱۱-۲۴

ایران
1080p
ایران
admin

835  بازدید ۱۴۰۱-۱۰-۰۸

طوفان
1080p
طوفان
admin

1139  بازدید ۱۴۰۱-۰۴-۰۵

فیلمی به قیمت زندگی
1080p
فیلمی به قیمت زندگی
admin

1808  بازدید ۱۴۰۱-۰۱-۰۹

آخرین پیام
1080p
آخرین پیام
admin

1724  بازدید ۱۴۰۰-۱۱-۰۹